تست های تشخیصی گواتر

تست های تشخیصی گواتر

پزشک با لمس گردن خود، می تواند غده تیروئید بزرگ شده را به راحتی تشخیص دهد. در بعضی موارد، او همچنین قادر است گره ها را لمس کند. مراحل تشخیص گواتر می تواند شامل موارد زیر باشد: - تست هورمونی: یک آزمایش خون می تواند مقدار هورمون های تولید شده توسط تیروئید و هیپوفیز را تعیین کند. اگر تیروئید شما کم است سطح هورمون شما کم است. در عین حال، سطح هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) بالا خواهد بود، زیرا هیپوفیز تلاش می کند تا غده تیروئید را برای تولید هورمون های بیشتر تحریک کند. گواتر همراه با عملکرد بالا تیروئید معمولا با سطح بالایی از هورمون های تیروئید در خون و TSH پایین تر از نرمال است. تست آنتیبادی: یکی از علل گواتر تولید آنتی بادی های غیر طبیعی است. آزمایش خون می تواند وجود این آنتی بادی ها را تایید کند. - سونوگرافی: تصاویر سونوگرافی از اندازه غده تیرویید و ندول های محافظت نشده توسط دکتر شما. - تیروئید اسکن: تیروئید اسکن اطلاعات مربوط به ماهیت و اندازه غده تیروئید را فراهم می کند، اما این روش نسبت به سونوگرافی بهتر است. تهاجمی تر، گران تر و وقت گیر است. بیوپسی: بیوپسی با یک سوزن خوب انجام می شود تا نمونه کوچکی از بافت یا مایع را برای بررسی انتخاب کند که کمک می کند تا غده تیروئید به سونوگرافی برسد.
درمان گواتر

ما از یک قرص lethyroxin برای درمان قرص lethyroxin بدون تردید یا ساده استفاده می کنیم و همچنین برای گسترش مواد ید یا داروهای رادیواکتیو یا در برخی موارد برای جراحی استفاده می شود. در حقیقت، در بزرگی بزرگی و بسیار بزرگی، و یا در مواردی که هیپوتیروئیدی به درمان پزشکی پاسخ نمی دهد یا در تومورهای تیروئید، جراحی توصیه می شود. البته یکی دیگر از جراحی، تمایل بیمار به زیبایی است.
علل گواتر چیست؟

وراثت، کمبود ید در مواد غذایی، مصرف بیش از حد مواد غذایی مانند برنج، کلم، گل کلم، کاکائو، چغندر و سایر علل ناشناخته. گوترها به چندین نوع تقسیم می شوند: گواتر خانوادگی، گواتر بومی (ساده)، گواتر واحد، گواتر چندتایی. گواتر در مقابل گردن و داخل غده تیروئید ایجاد شده است. غده تیروئید متشکل از دو قسمت است که در مقابل تراشه و حنجره واقع شده اند. اندازه خوش خیم غده تیروئید، که حجم آن را افزایش می دهد و مانند غده بزرگ زیر گلو و گردن ظاهر می شود، گواتر نام دارد. بر خلاف ادراک قبلی تورم غده تیروئید به عنوان «غم و اندوه»، گواتر هیچ ارتباطی به استرس عاطفی ندارد.
عوارض جانبی کمبود ید چیست؟

رسانه: در دوران بارداری و جنین: باعث سقط جنین و تولد نوزاد، نقایص زایمان، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات حرکتی و روانی، حنجره و ناراحتی های اطفال می شود. در دوران کودکی، یک اختلال جسمی و روانی ایجاد می کند، باعث بی نظمی و رشد ضعیف می شود. در بلوغ: باعث گواتر و کم کاری تیروئید می شود و باعث اختلال رشد مغز می شود. در بزرگسالان، باعث ضعف عمومی، سوخت و ساز بدن، کاهش میل، خواب آلودگی و اختلالات عصبی می شود. مقدار مصرف روزانه ید در بین 120 تا 120 میکرون است که مصرف 75 میکروگرم تیروئید برای تولید هورمون ها.
علائم گواتر

حضور جرم در ناحیه گردنی گردن که بیمار یا بیمار را در اطراف او یا پزشکش مشاهده می کند. گاهی اوقات، رگهای گردن بزرگتر میشوند و وقتی که گواتر ناگهانی و سریع بوجود می آید، به این دلیل است که خونریزی در گواتر ایجاد می شود و گاهی در گواتر وجود ندارد و گاهی اوقات در ساده و غیر سمی گره گوترها، پس از چند سال که می تواند منجر به هیپرتیروئیدیسم، منجر به نارسایی قلبی و سایر اختلالات جدی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.